Nederlands Dagblad. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland.

Nederlands Dagblad

Nederlands Dagblad. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland.

De eerste opdracht die we kregen van het Nederlands Dagblad was: beschrijf onze identiteit. Om dat te kunnen doen spraken we niet alleen met de redactie en de uitgever, maar ook met verschillende groepen lezers, van oud tot jong, van trouwe abonnees tot mensen die de krant af en toe los kochten en van streng gereformeerden tot vrijzinnig katholieken. We vonden twee essentiële kenmerken: een sterke drijfveer bij de krant om onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek te bedrijven en tegelijkertijd een zekere schroom bij veel bestaande en potentiële lezers om zich als christen te manifesteren in de ontkerkelijkte samenleving.

Die twee elementen voegden we samen in een intern manifest dat eindigde in de regel ‘De kwaliteitskrant van christelijk Nederland.’ Vervolgens bedachten en produceerden we een TV-commercial om het verhaal ook naar buiten te brengen en een grote groep potentiële lezers te bereiken.