Brand Sanity

Hoe kon een ontzagwekkend bedrijf als Volkswagen schijnbaar van de ene op de andere dag aan de rand van de afgrond belanden? Waarom lukt het de PvdA al dertig jaar niet meer om in de gunst van de kiezers te komen? Hoe kan het dat ABN AMRO er maar niet in slaagt om het vertrouwen in de bank te herstellen?

In dit essay gaat reclamemaker Maarten Bakker op zoek naar het antwoord op deze en andere vragen. Hij stuit daarbij op twee obsessies die bepalend zijn voor hoe organisaties naar zichzelf kijken: de obsessie met objectiviteit en de obsessie met marketing. Hij ontleedt deze obsessies en introduceert een nieuw concept dat we kunnen hanteren bij het nadenken over organisaties en merken: Brand Sanity.

Alleen als organisaties hun mentale gezondheid serieus gaan nemen, kan het vertrouwen terugkeren. Om te beginnen in die organisaties, en uiteindelijk in de maatschappij waar ze deel van uitmaken en die ze mede vormen.

Vraag het essay gratis aan via maarten@clubgeistbvh.nl